جاروبرقی ها چگونه کار می کنند؟



جاروبرقی های مدرن در مدل ها و انواع مختلفی در بازار موجود است. اما اساس کار آنها یکی است. در همه آنها به محض فشار دادن دکمه احتراق، برق به موتور می رسد و موتور روشن می شود. موتور وظیفه مکش را بر عهده دارد. هنگامی که موتور روشن می شود، مکش ایجاد می کند و زباله ها و گرد و غبار را به داخل کیسه می کشد. کیسه جاروبرقی زباله ها و کثیفی ها را می گیرد و هوای تمیز از طرف دیگر خارج می شود.

جاروبرقی چگونه کار می کند

در نگاه اول، هر جاروبرقی ممکن است مانند یک ماشین پیچیده به نظر نرسد، اما با وجود اینکه جاروبرقی ها ساختار ساده ای دارند، از قوانین فیزیکی متفاوتی تبعیت می کنند.

اگر بخواهیم مکانیسم مکش را توضیح دهیم، با یک مثال ساده شروع می کنیم. وقتی نوشابه را از طریق نی می نوشید، نوشابه از پایین نی به سمت دهان شما بالا می رود زیرا فشار هوا را در بالا با مکش کاهش می دهید، اما فشار پایین مانند قبل است. این اختلاف فشار (یا چگالی) باعث می شود که نوشابه از قسمت فشار بالا (تراکم بیشتر) به قسمت فشار پایین (تراکم کمتر) جریان یابد.

مکانیسم در جاروبرقی مشابه است، اما پیچیده تر است.

در حالی که جاروبرقی ها مکانیسم های پیچیده ای دارند، اما تنها از شش قسمت اصلی تشکیل شده اند، از جمله 1- درگاه مکش (که در واقع شامل چندین لوازم جانبی در برخی جاروبرقی ها می شود). 2 - پورت خروج 3 - موتور الکتریکی 4 - پنکه 5 - کیسه سوراخ دار. 6- بدنه ای که تمامی اجساد مذکور در آن قرار می گیرد.

پاک کننده را راه اندازی کنید

هنگامی که پاک کننده را وصل می کنید و آن را روشن می کنید به صورت زیر عمل می کند:

وقتی جاروبرقی را روشن می کنید، برق به موتور می رسد و موتور شروع به کار می کند. موتور به یک فن با پره های زاویه دار متصل می شود.

این تیغه ها به گونه ای زاویه دار هستند که هنگام چرخش موتور، هوا را به سمت درگاه اگزوز هدایت می کنند.

با هدایت هوا به سمت خروجی، فشار هوای پشت فن کاهش و جلوی فن افزایش می یابد. (تقریباً همان چیزی است که هنگام مکیدن هوا از طریق دهان اتفاق می افتد) این اختلاف فشار و چگالی در جلوی فن باعث می شود هوا به داخل مکیده شود و همان جریان هوا از طریق لوله ها به سمت زباله هدایت شود. خاک و گرد و غبار به داخل لوله کشیده می شود.

جاروبرقی چگونه کار می کند؟

در این قسمت کارکرد جاروبرقی را به چند مرحله تقسیم کرده ایم:

در جاروبرقی های دارای موتور الکتریکی، نیروی الکتریکی انرژی لازم برای موتور را تامین می کند. (برخی جاروبرقی ها هستند که موتور الکتریکی ندارند و با دستگاهی شبیه کمپرسور مکنده تغذیه می شوند.)

توان مصرفی موتور جاروبرقی برقی بسیار بالاست و حدود 500 تا 1000 وات برق مصرف می کند. حدود 5 تا 10 برابر بیشتر از لامپ قدیمی.

غلتک جاروبرقی دارای برس هایی است که توسط یک تسمه پلاستیکی به موتور متصل شده و با روشن شدن موتور برس ها نیز می چرخند.

چرخش این فلز در غلتک، کثیفی و گرد و غبار را از سطح جدا می کند و آن را شل می کند تا به راحتی وارد دستگاه شود.

یک موتور الکتریکی متصل به فن با پره های زاویه دار با سرعت زیاد می چرخد ​​و با فشار این زباله ها و گرد و غبار شل را از جلوی جاروبرقی بیرون می کشد.

هوای پاک شده از آلودگی و زباله های کیسه ها به پشت جاروبرقی کشیده می شود و موتور الکتریکی را تازه می کند.

از کیسه های دور ریختنی برای تمیز کردن فضاها و کیسه های زباله برای جمع آوری زباله و گرد و غبار استفاده می شود.

در نهایت هوای خارج شده از خودرو بسیار داغ است زیرا گرمای موتور را جذب کرده است.

مطالب مختصر این مقاله

امروزه جاروبرقی های مختلفی ساخته می شوند که همگی از یک سری قوانین فیزیک پیروی می کنند. همه دارای یک فن قوی هستند که فشار برگشت زباله و آلودگی را از بین می برد و این زباله ها را در لوله شناور می کند. هوایی که به داخل جاروبرقی کشیده می شود از طریق یک پارچه یا کیسه زباله کاغذی قابل تعویض فیلتر می شود و خاک و گرد و غبار جذب می شود و خروجی هوا تمیز و مرتب می شود. برس جلوی جاروبرقی خاک را از سطح جدا می کند تا به راحتی به داخل جاروبرقی کشیده شود. برای تعمیرات جاروبرقی بوش به خدمات پس از فروش بوش مراجعه نمایید.



[ بازدید : 7922 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 1 بهمن 1402 ] [ 9:06 ] [ east20 ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]