خرید پرینتر دست دوم یا پرینتر نو و ارزان قیمت؟


آیا بهتر است یک چاپگر دست دوم بخریم یا یک چاپگر ارزان قیمت جدید؟

به دنبال خرید چاپگر هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، می گوییم که مواجهه با گزینه های مختلف در مقابل شما می تواند کمی گیج کننده باشد. به ویژه باید عواملی مانند کیفیت و سرعت چاپ، عمر مفید دستگاه و سایر ویژگی های خوب را در نظر بگیرید. علاوه بر همه این گزینه ها، گاهی اوقات پیشنهاد خرید چاپگر دست دوم را می بینید در حالی که امکان خرید چاپگر نو با قیمت کمتر را نیز دارید. در این مقاله سعی کردیم با مقایسه مزایا و معایب یک چاپگر جدید ارزان تر از چاپگر دست دوم به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کنیم.

مزایای خرید چاپگر دست دوم

چاپگر دست دوم چاپگری است که برای مدتی توسط یک یا چند کاربر استفاده شده است. مطمئناً این چاپگر مزایایی دارد که بر تصمیم شما تأثیر می گذارد:

برای چاپگر مستعمل کمتر پرداخت کنید

مانند سایر تجهیزات و دستگاه های مستعمل، چاپگرهای مستعمل معمولاً ارزان تر از مدل های جدید و دست دوم هستند. در واقع، به نظر می رسد خرید یک چاپگر کارکرده گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به خرید یک چاپگر جدید باشد. البته هزینه های پنهانی وجود دارد که هنگام خرید دستگاه دست دوم نادیده گرفته می شود و بعداً آن ها را پوشش خواهیم داد.

سازگاری خرید نشریات دست دوم با محیط زیست

همه ما معتقدیم که با خرید اجناس کارکرده می توانیم از نیاز به کالاهای نو جلوگیری کنیم. این امر در مورد چاپگرها و سایر تجهیزات اداری نیز صدق می کند. به همین دلیل، بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح می دهند برای حفظ محیط زیست، چاپگرهای دست دوم را به جای پرینترهای نو بخرند. دلیل اینکه این افراد چاپگرهای مستعمل را ترجیح می دهند این است که فرآیند ساخت پرینترها نه تنها باعث انتشار کربن و آلودگی محیط زیست می شود، بلکه مواد اولیه و انرژی زیادی را نیز مصرف می کند.

عملکرد تضمینی چاپگر استفاده شده

گاهی اوقات خرید یک چاپگر دست دوم برای مشتری می تواند به معنای عملکرد رضایت بخش و تایید شده این دستگاه باشد. بسیاری از کاربران نگران استفاده از یک دستگاه جدید با رابط کاربری جدید هستند که از آن اطلاعی ندارند. این در حالی است که چاپگر استفاده شده قبلا توسط کاربر دیگری تست شده است و می تواند اطمینان بیشتری را برای این افراد به ارمغان بیاورد.

نکاتی که هنگام خرید چاپگر دست دوم باید بدانید

کمبود پرینترهای مستعمل

خرید دستگاه های الکترونیکی مستعمل همواره با تردیدهایی برای مصرف کنندگان آن همراه بوده است. کاربری که قصد خرید چاپگر دست دوم را دارد بدون شک با نگرانی های مشابهی روبرو خواهد شد. در این بخش سعی کردیم در مورد معایبی که هنگام استفاده از چاپگر دست دوم می تواند هزینه بیشتری برای شما داشته باشد صحبت کنیم:

هزینه تعمیر چاپگر دست دوم

اگر به خاطر داشته باشید، در بخش "مزایای چاپگرهای استفاده شده" به هزینه های پنهان اشاره کردیم. اساساً این چاپگرها برای حفظ عملکرد مناسب نیاز به نگهداری و مراقبت ویژه دارند. در بسیاری از موارد، این مشکل منجر به هزینه هایی می شود که قبلاً نادیده گرفته می شد.

قطعات مستعمل و قطعات یدکی به سختی پیدا می شود

اکثر برندها، به خصوص برندهای بزرگ، هر دو تا سه سال یکبار خطوط تولید خود را تغییر می دهند. این شرکت ها سال ها پس از تعویض خط تولید، برای پشتیبانی از مدل های قدیمی خود اقدام به تولید و تامین قطعات می کنند. و با این حال پس از مدتی این قطعات از بازار حذف شده و یا کمیاب می شوند. کمبود این لوازم نیز باعث گران شدن آنها می شود که بسیاری از کاربران را از خرید چاپگر دست دوم منصرف می کند.

عدم تضمین عملکرد صحیح چاپگر دست دوم

این موضوع استانداردی است که در صورت عدم رعایت دقیق آن در هنگام خرید می تواند هزینه های جدی را به همراه داشته باشد. چاپگر مستعمل اگر درست کار نکند اتلاف وقت و پول است. به همین دلیل، هر قسمت از چاپگر مانند هد چاپ، تونر، کارتریج تونر و جوهر باید قبل از خرید به طور کامل بررسی شود.

توجه داشته باشید که عدم اطلاع از عملکرد دستگاه انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود. اگر نمی توانید از سلامت کامل چاپگر استفاده شده اطمینان حاصل کنید، خرید یک چاپگر جدید و ارزان قطعا گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

ضمانت نامطمئن برای چاپگرهای دست دوم

هنگام خرید چاپگر دست دوم، گارانتی ممکن است مهمترین عامل باشد. چاپگرها باید در برابر خرابی تصادفی ضمانت داشته باشند. با این حال، بسیاری از فروشندگان چاپگرهای دست دوم گارانتی های محدود و کوتاهی را به خریداران ارائه می دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر تصمیم به خرید چاپگر دست دوم دارید، حتماً مدت زمان گارانتی و قلمرو آن را بررسی کنید.

بدون خدمات پس از فروش برای چاپگرهای دست دوم

هنگام خرید چاپگر دست دوم، خدمات پس از فروش مانند گارانتی بسیار مهم است. تعداد قابل توجهی از دستگاه های دست دوم موجود در بازار شامل خدمات پس از فروش نمی شود. بنابراین، اگر فروشنده مورد نظر شما خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد، بهتر است از خرید چاپگر دست دوم خودداری کنید.

سیاست های بد بازگشت محصول

سیاست های بازگشت محصول از فروشگاهی به فروشگاه دیگر و تولید کننده به سازنده دیگر متفاوت است. با این حال، چاپگرهای جدیدتر معمولاً آسان‌ترین و راحت‌ترین سیاست‌های بازگشت و تعویض را دارند. این زمانی است که اکثر فروشندگان چاپگرهای مستعمل نه تنها ضمانت های قابل اعتمادی ارائه نمی دهند، بلکه در صورت عدم رضایت شما عودت را نیز قبول نمی کنند. برای جلوگیری از این مشکل، همیشه قبل از خرید این موضوع را با فروشنده در میان بگذارید.

چرا باید یک چاپگر مستعمل یا بازسازی شده بخرید؟

دلایل منطقی برای خرید چاپگر نو و ارزان به جای چاپگر دست دوم

یک چاپگر می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد، بنابراین خرید یک چاپگر جدید و ارزان‌تر به جای چاپگر دست دوم قطعا تجربه بهتری به شما می‌دهد. این انتخاب تضمین می کند که شما جدیدترین مدل های چاپگر را متناسب با نیازها و خواسته های خود خواهید داشت. با توجه به تنوع پرینترهای موجود در بازار، مطمئن باشید که در بین مدل های موجود، چاپگر جدید و مقرون به صرفه و متناسب با نیاز شما وجود خواهد داشت. از مهمترین مزایای خرید چاپگر جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی های خاص چاپگر جدید

از آنجایی که تولیدکنندگان چاپگر هر ساله امکانات بیشتری را به محصولات خود اضافه می کنند، می توان گفت داشتن یک چاپگر جدید و ارزان می تواند انتخاب بهتری نسبت به چاپگرهای مستعمل و قدیمی باشد. قابلیت های پیشرفته مانند سرعت چاپ، قابلیت اسکن و کپی پیشرفته از جمله مزایای مهم این دستگاه ها است.

استفاده آسان از چاپگرهای جدید

اکثر چاپگرهای امروزی دارای Wi-Fi هستند. بنابراین آنها شما را از آشفتگی و آشفتگی ناشی از حواس پرتی سیم ها نجات می دهند. بهترین نمونه از چاپگرهایی با این ویژگی، چاپگر چندکاره HP Laserjet Pro MFP M135nw است. این چاپگر نه تنها قیمت بسیار مناسبی دارد و Wi-Fi را فعال می کند، بلکه اسکن و کپی می کند.

سازگاری با محیط زیست چاپگرهای مدرن

سرعت بالای چاپگرهای تولید شده در سال های اخیر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شده است. از سوی دیگر، ظهور کارتریج های قابل استفاده مجدد که توسط چاپگرهای امروزی پشتیبانی می شود، کمک زیادی به حفظ محیط زیست می کند.

هزینه استفاده از چاپگر جدید را کاهش دهید

یک چاپگر جدید، حتی اگر ارزان باشد، از چاپگر کارکرده کارآمدتر است. زیرا چاپ بیشتر را در زمان کمتری به شما ارائه می دهد. علاوه بر سرعت چاپ بالا، مصرف جوهر یک چاپگر جدید کمتر از یک چاپگر مستعمل است.

گارانتی گارانتی و خدمات پس از فروش پرینتر جدید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر چاپگر استفاده شده شما به طور ناگهانی از کار بیفتد، پشتیبانی زیادی از طرف سازنده وجود نخواهد داشت. به خصوص که ممکن است مدت گارانتی دستگاه تمام شود و حتی این دستگاه ساخته نشود. انتخاب یک چاپگر جدید یک دوره گارانتی جدید را شروع می کند و به شما آرامش می دهد که اگر اتفاقی افتاد، خدمات پس از فروش شما را تحت پوشش قرار می دهد.

هنگام خرید چاپگر جدید، نگران خدمات پس از فروش و پشتیبانی آن نباشید و این مشکل نه تنها هزینه ها را کاهش می دهد، بلکه مشکلات ناشی از خرابی چاپگر دوم را نیز برطرف می کند. همچنین در صورت عدم رضایت از محصول، فروشنده به شما سیاست تعویض و عودت آسان دستگاه را می دهد تا رضایت شما را جلب کند.

حرف پایانی

دانستن مزایا و معایب خرید یک چاپگر جدید و ارزان در مقابل چاپگر دست دوم باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود. امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب بهتر و مقرون به صرفه تری در این زمینه کمک کند. اگر قصد خرید چاپگر جدید و ارزان را دارید حتما به صفحه فروشگاه آوای فرهنگ سر بزنید. شما می توانید با مشاوره تخصصی همکاران ما با کیفیت ترین پرینترهای موجود در بازار را با بهترین قیمت انتخاب کرده و از خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر این دستگاه ها بهره مند شوید.

مطالعه از رفرنس: خرید پرینتر دست دوم


[ بازدید : 81 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 22 شهريور 1402 ] [ 12:07 ] [ east20 ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]